Iedere vriendschap is als een treinreis..

 
"Vriendschap is als een treinreis
Sommige stappen in
Sommige stappen uit
En sommige blijven zitten..
tot de eindbestemming."

Dit bovenstaand gedicht bestaat er in vele varianten, gebaseerd op liefde, vriendschap en het leven. Aspecten die stuk voor stuk belangrijk zijn voor ons, voor mij, voor jou en voor je naasten.

Mijn treinreis is tot nu toe prachtig, op een aantal kleine stations van mijn stoptrein na. Er zijn veel mensen ingestapt die lang zijn blijven zitten en sommige daaronder zitten nog steeds in een van mijn wagonnetjes. Dankbaar ben ik extra naar deze personen toe. Sommige dierbaren hebben helaas de trein vroegtijdig moeten verlaten, maar zij leven voort in het belangrijkste orgaan van de mens en van mijn lichaam - het hart, of in dit geval de motor van mijn aldoor rijdende trein. Mijn trein is al op veel plekken geweest door de jaren heen. Zo ging hij de laatste 7 jaar heel vaak op en neer naar van Someren naar Valkenswaard, een wagonnetje genaamd 'Vwaard' wat erg uitgebreid is in de afgelopen jaren. En wat in de toekomst ook nog uitgebreid zal worden, aangezien er een groot 'station' gebouwd gaat worden in deze gemeente. Maar er hangen ook nog een aantal wagonnetjes aan mijn treintje die ik nooit los zou kunnen laten. De treinreizigers over wie ik het hier heb, zijn hier goed van bewust. Stap ook vooral niet uit, want ik heb jullie gezelschap nodig!

Familie, vrienden, naasten, invloedrijke personen, wat lopen er veel voorbeelden rond op deze aarde. Ik ben trots dat ik de kans heb gekregen om jullie in te laten stappen op weg naar mijn reis. Geniet dan ook van deze reis en neem mij mee in alles wat er onderweg gebeurt. Dit heb ik voorzien in mijn reis en dit kan mijn trein overbruggen.

Op verzoek van een van mijn dierbare reizigers heb ik deze blog iets eerder gepubliceerd dan ik voor ogen had. De 'machinist' van mijn trein had hier de ruimte voor, zoals hij voor veel zaken ruimte maakt die voor mij zo essentieel zijn. Op weg van je eigen reis dien je per slot van rekening zo nu en dan stil te staan bij een reis van je dierbaren. En denk hierbij na of het af en toe verstandig is om even over te stappen op de trein van familie, vrienden en naasten. Niet uit te stappen, maar de reis eens vanuit ander perspectief te bekijken dan die veilige rails waar je nu dagelijks je weg op vervolgt.
 
Iedere vriendschap is als een treinreis, waar sommimge durven in te stappen, sommige uit wensen te stappen en sommige blijven zitten; samen naar de eindbestemming. Ik hoop dat  mijn reizigers voor de laatste optie blijven - en kunnen - gaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De levenslessen die we te danken hebben aan Walt Disney

Het leven is te kort om.. over eindigheid na te denken

Tijd: datgene wat voorkomt dat alles tegelijkertijd gebeurt

Vaarwel mijn paradepaardje