The Bucket List; iets wat niet mag ontbreken op je bucket list

Tijd voor een nieuw bericht op mijn blog, deze blog stond per slot van rekening ergens op mijn bucket list. Of althans, het schrijven niet laten verwateren, want wat ben ik dol op schrijven! Op mijn bucket list staat stiekem dat ik hier nog iets meer mee wil gaan doen in de toekomst.

Eigenlijk zou iedereen er een moeten hebben en ook aan jezelf beloven deze dan ook door de jaren heen daadwerkelijk uit te voeren: the bucket list. Zoals eerder beschreven is ons leven eindig. Sommige wensen kunnen beter voor een bepaalde leeftijdsgrens doorgestreept worden, want ja anders gaat de uitvoering toch iets lastig worden. Desondanks mag je af en toe toch nog wat meer streven naar het 'onbereikbare' dan je denkt. Want misschien is het nog niet te laat om het hetgene uit te voeren waar jij naar streeft.

Voor degene die niet weten waar ik het nu over heb: een bucket list is een opsomming van alle zaken die jij nog wilt volbrengen voor je laatste dag hier in aangekomen. Een lijst die jou passies bevat, of juist de zaken die je graag zou willen doen, maar eigenlijk niet durft, voordat je laatste dag ten onder gaat.

Op een bucket list kunnen bijvoorbeeld de volgende zaken staan:

- Dé droomman of -vrouw vinden
- Een auto kopen
- Een huisdier nemen
- De perfecte baan vinden
- Een huis kopen
- Kinderen krijgen

Maar er kunnen ook bijvoorbeeld zaken in staan die wat extremer - of minder voor de hand liggend zijn -, zoals:

- Een wereldreis maken
- Bungee jumpen
- Diepzee duiken
- De Kilimanjaro beklimmen
- Emigreren naar het buitenland

Je kunt het zo gek maken als je wilt, zolang jij je droom maar waar maakt.
Ik heb geen concrete bucket list op papier, maar ik zou er wel zo een neer kunnen schrijven. Mijn bucket list zit in mijn hoofd. Gezien ik enorm ambitieus ben, zal deze bucket list ook niet zomaar voltooid zijn. Maar hopelijk wordt mij nog die tijd gegund om nog wat items waar te kunnen maken.

Zo heb ik verschillende zaken al weg kunnen strepen. Sommige aspecten waarvan ik voorheen niet gedacht had dat deze waargemaakt konden worden:

- Dé droomman vinden: CHECK!
- Een internationale studie afronden: CHECK!
- Een auto kopen: CHECK!
- Een huis kopen: CHECK!
- In het buitenland wonen: CHECK!
- Meerdere talen spreken: CHECK!
- Een krater bezoeken: CHECK!
- Snowboarden: CHECK!
- Vliegen: CHECK!
- Meedoen aan een talentenjacht: CHECK!
- Een plaat opnemen: CHECK!
- Céline Dion Live zien optreden: CHECK!
- Tante worden: CHECK!
- Insanity voltooien: DUBBELE CHECK!
- Alle Europese hoofdsteden bezoeken: ABOUT HALFWAY THERE!

En ga zo maar even door. Ik zal jullie mijn uitgebreide - en wellicht ook af en toe gênante - details op mijn lijstje besparen.

Eigenlijk zou iedereen er een moeten hebben en ook aan jezelf beloven deze dan ook door de jaren heen daadwerkelijk uit te voeren: the bucket list. Zoals eerder beschreven is ons leven eindig. Sommige wensen kunnen beter voor een bepaalde leeftijdsgrens doorgestreept worden, want ja anders gaat de uitvoering toch iets lastig worden. Desondanks mag je af en toe toch nog wat meer streven naar het 'onbereikbare' dan je denkt. Want misschien is het nog niet te laat om het hetgene uit te voeren waar jij naar streeft. Beloof me dan om dit echt te doen voordat het licht definitief ten onder gaat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Iedere vriendschap is als een treinreis..

De levenslessen die we te danken hebben aan Walt Disney

Het leven is te kort om.. over eindigheid na te denken

Tijd: datgene wat voorkomt dat alles tegelijkertijd gebeurt

Vaarwel mijn paradepaardje